قرارداد خدمات سبدگردانی

 

طرفین قرارداد

ماده١)  این قرارداد بین

 سبدگردان با مشخصات: نام  .......نام خانوادگی ......... نام پدر....... شماره شناسنامه ................تاریخ تولد ......... محل صدور شناسنامه  .........  شماره تلفن ............ کدملی ..............  

 

سرمایه گذاری با مشخصات: 

الف) برای اشخاص حقیقی: نام.. ............... نام خانوادگی.. .............. نام پدر. .............. شماره شناسنامه.. ........... تاریخ تولد.. ................... محل صدور شناسنامه...................نشانی.............................................................................. شماره تلفن.. .............. کدپستی.. ............ کدملی. ............ کد معاملاتی. ............. 

 

ب) برای اشخاص حقوقی: نام. ................. شماره ثبت. ................. تاریخ ثبت. ..............محل ثبت................. نشانی.. ............................................ شماره تلفن. ................ کدپستی.. ........... کد معاملاتی. .................. با نمایندگی آقا(یان)/خانم(ها).. ................... که براساس روزنامة رسمی شمارة ........ مورخ ........ صاحب امضای مجاز شناختها میشود(ند)  بشرح مواد آتی منعقد گردید. 

 

 

 

موضوع قرارداد

ماده٢)   موضوع قرارداد عبارتست از سبدگردانی، توسط سبدگردان. 

 

مدت قرارداد و تاریخ اجرایی شدن آن

ماده٣)  این قرارداد از تاریخی که به موجب مادۀ ۴ اجرایی میشود منعقد شده و تا تاریخ .................... اعتبار دارد. 

ماده۴)  این قرارداد از زمانی اجرایی میشود که وجوه نقد موضوع مادۀ ۵ به حساب کاربری سرمایه گذار واریز شده باشد. 

تبصره : سبدگردانی از زمانی شروع خواهد شد که سبد سهام سرمایه گذار خالی (بدون هیچ سهمی) باشد و در صورت وجود سهم ، سبدگردان میتواند به صلاح دید خود اقدام به نگهداری یا فروش سهام نماید .

 

سبد

ماده۵) سرمایه گذار پس از انعقاد قرارداد جمعاً مبلغ.. ....................ریال وجه نقد، به منظور سبدگردانی در اختیار سبدگردان قرار می دهد . 

کارمزد سبدگردان و هزینه های سبد

ماده۶)   کارمزد خدمات سبدگردان برابر مجموع موارد زیر است: 

.........درصد از خالص سود حاصل از خرید و فروش سهام،سود نقدی متعلق به سهام در مجامع سالیانه شرکت، سود اوراق مشارکت،سود حاصل از معاملات آتی سکه طلا و هر گونه سود آوری که بنا به صلاحدید مدیر سبد برای منابع آن در نظر گرفته شده باشد.این محاسبه صرفا بعد از شناسایی قطعی و در حین تسویه حساب با سرمایه گذار و واریز منابع به حساب ایشان انجام خواهد شد. 

 

گزارش دهی

ماده٧) سبدگردان موظف است بازدهی سبد را در دوره های زمانی ماهانه را محاسبه و حداکثر تا ٣ روز کاری بعد از پایان هرماه، صرفاً در اختیار سرمایه گذار قرار دهد. 

 

رازداری:

ماده٨)  طرفین قرارداد باید کلیۀ اطلاعاتی را که در رابطه با این قرارداد در اختیار دارند محرمانه تلقی کنند و بدون رضایت کتبی طرف مقابل به شخص دیگری ارایه نکنند، یا برای عموم افشاء ننمایند. 

 

برداشت و واریز سرمایه گذاری:

ماده١) سرمایه گذاری تا انتهای قرداد امکان برداشت وجه را ندارد اما در مواقع ضروری  و با هماهنگی سبدگردان در صورتیکه مایل به دریافت منابع خود باشد بایستی تا قبل از تاریخ ....... ام هرماه درخواست کتبی خود را به مدیر سبد رسانده و حداکثر تا .... روز کاری  بعد از آن تاریخ برای نقد شدن منابع و پرداخت توسط مدیر سبد  فرصت دهد. نرخ نقد شدن منابع با آخرین نرخ محاسبه شده خالص ارزش دارایی های سبد میسر خواهد بود. بدیهی است در صورت امکان مدیر سایت در اولین فرصت درخواست شما را در منابع سبد اعمال و وجوه را به حساب معرفی شده در همین قرارداد واریز خواهد کرد. 

ماده٢)  سرمایه گذاری میتواند در طول مدت قرارداد و با تنظیم متمم قرارداد، مبالغ دیگری را به  سبدگردان پرداخت نماید و سبدگردان موظف است موضوع قرارداد را در قبال آنها نیز اجرا نماید. این عمل صرفا در روز مشخص شده توسط مدیر سبد و با نرخ محاسبه شده خالص ارزش دارایی های سبد میسر خواهد بود. 

 

 

 فسخ و تمدید قرارداد

ماده٣)  هریک از طرفین قرارداد میتواند قرارداد را قبل از انقضای مدت، فسخ کند، مشروط به  اینکه این موضوع را حداقل ١ ماه قبل کتباً به طرف دیگر اطلاع دهد. 

ماده۴)  تمدید این قرارداد از طریق تنظیم متمم قرارداد امکانپذیر است. 

اقدامات پس از خاتمة قرارداد

ماده۵)   پس از پایان مهلت قرارداد و عدم تمدید آن و همچنین در صورت فسخ یا انفساخ آن، قرارداد خاتمه یافته تلقی میشود سبدگردان باید کل وجوه نقد متعلق به سرمایه گذاری در رابطه با این قراردادظرف ....... روز کاری بعد از تاریخ ...... ام  ماه آخر به سرمایه گذاری پرداخت کند. 

ضمانت اجرا و بروز حوادث قهری

ماده۶) درصورت نقض مفاد این قرارداد بشرح ذیل اقدام خواهد شد: 

الف) در صورت عدم رعایت مهلت های مقرر از طرف سبدگردان، سبدگردان باید به  ازای هر روز تأخیر ........... خسارت تأخیر در انجام تعهد به سرمایه گذار پرداخت نماید. 

ب) در انتهای قرارداد در صورتی که مجموع کل سبد دچار ضرر شده باشد ، سبدگردان موظف به پرداخت ........درصد از زیان خالص (بدون درنظر گرفتن اصل پول) و........درصد زیان بر عهده  سرمایه گذار خواهد بود 

ماده٧) درصورت بروز هرگونه حوادث قهری اعم از جنگ، قحطی و هرگونه ریزش ناگهانی و غیرمترقبه  بورس، مسئولیتی متوجه سبدگردان نخواهد بود. در این صورت قرارداد خود به خود منتفی خواهد  بود و در صورت تمایل طرفین بعد از ارامش بازار قرارداد تمدید یا از اول انعقاد خواهد  شد.

   سایر موارد

ماده٨) در صورتیکه نشانی هر یک از طرفین قرارداد که  در ماده(١) ذکر شده تغییر یابد، وی موظف است نشانی جدید خود را کتبا به  طرف مقابل اطلاع دهد. 

ماده ٩) سبدگردانی در حساب کاربری سرمایه گذار انجام خواه شد و در طی قراداد سرمایه گذار اجازه خرید و فروش از سبد خود را ندارد و در صورت انجام این مورد هیچ مسئولیتی بر عهده سبدگردان نخواهد بود 

ماده ١٠) سرمایه گذار حق اجبار به خرید یا نگهداری هیچ سهمی را ندارد و در حد پیشنهاد میتواند با سبدگردان همکاری کند 

ماده 11)چنانچه سرمایه گذار بدون هماهنگی با سبد گردان و ناگهانی اقدام به تغییر اطلاعات سبد مربوطه ویا اقدام به لغو ناگهانی و بدون هماهنگی قرارداد کند باید ........ درصد از سرمایه اصلی مورد قرارداد را به سبدگردان به عنوان غرامت پرداخت کند.

ماده 12) بعد از واریز .........درصد از سود خالص به شماره حساب سبد گردان به شماره ....................................به نام.................... و تایید کتبی سبدگردان امکان لغو و یا خاتمه قرارداد وجود دارد.

ماده 13) بعد از واریز ...........درصد از زیان خالص به شماره حساب سرمایه گذار به شماره....................................به نام..........................و تایید کتبی سرمایه گذار امکان لغو و یا خاتمه قرارداد وجود دارد.

 

ماده 14 )  این قرارداد در14ماده و 1تبصره در دو نسخه واحدالاعتبار در تاریخ ............... بین طرفین قرارداد منعقد شد و یک نسخه  به  سبدگردان و یک نسخه  به  سرمایه گذاری تحویل گردید. 

تبصره: نسخ متمم های این قرارداد به تعداد نسخ قرارداد تنظیم و مشابه آن توزیع میشوند. 

 

             امضا سبدگردان                                                   امضا سرمایه گذار 

 

 

چاپ این صفحه